salam

Friday, 7 October 2011

Medan Ilmu saya di sini

Assalamualaikum w.b.t


Salam rindu buat sahabat2 saya..
Di sini saya nak berkongsi sedikit tempat saya menuntut ilmu farmasi sekarang di UiTM Puncak Alam.
Kalau nak tahu inilah pilihan pertama dalam UPU..Lain benar drp cita2 saya dulu untuk sambung pelajaran di Mesir. Tatkala dulu di maahad mahmud, sahabat2 saya sering membawa harapan bahwa kita semua bljar sama2 di Mesir..Buat sahabatku yg kini di sana .. Dina, Mira Aimi, Afifah, Nabilah n ramai lagi..selamat bjuang dan selamat menuntut ilmu dengan ulamak kat sana, kongsi2la ilmu dgan ana ye..

( i still luv Egypt, i wish one day i will go there )


Kadang2 seronok manusia ini merancang, tapi ketahuilah perancangan Allah adalah yang terbaik.
Jadi, walaupun saya sekarang di UiTM bukan di Mesir, tetap saya akan berjuang bersama2 seperti sahabat2 di sana..insyaAllah.


Renungkan hadis sabda Rasulullah s.a.w:

 
"Barangsiapa menempuh jalan untuk mcari ilmu maka Allah akan memudahkan baginya jalan kesurga" (Muslim)
"Barangsiapa pergi untuk mcari ilmu maka ia fi sabilillah sampai ia kembali" (At tirmidzi)
Semoga kita semua termasuk dalam hadist diatas... Aamiin




Nak cerita pasal UiTM Puncak Alam, 


Kampus ini baru dibuka tahun 2009, ada 3 fakulti sekarang Fakulti sains kesihatan, Farmasi, dan Office Management termasuk asasi.

Dinamakan kampus satelit, mgkin kampus uitm yg tercanggih sekarang. Bakal menjadi uitm induk setelah siap semua fasa pembinaan yg nantinya 3x lebih besar dr uitm shah alam..

Kawasan agak cantik sebab terletak di atas bukit,suka tengok kabus di pagi hari dan petang..
the important..tempat ni jauh dari bandar..

serba sedikit perkongsian tmpat saya menuntut ilmu sekarang..wallahu'alam.   




kolam basah uitm palam
kadang2 buat usrah kat sini






 
kabus waktu pagi




rasa nyaman x terkata bila ada kabus tebal mcm ni


setelah kabus hilang


                                
waktu malam yg paling cantik


surau angsana
~masjid masih dalam pembinaan
Alhamdulillah pusat Islam di sini aktif belaka..

219 anak tangga
# nama glamour~ tangga kejayaan..

atas tu asrama laki n prempuan



 construction
untuk fasa 2





Fakulti Farmasi




Fakulti Farmasi





buku2 yg kena blajr sekarang



# syukran jazilan kpd Aimi Solehah n Rohaya sbb share gmbar2 ni..:-)









6 comments:

na ha said...

hoho~~amek gmbr xajak pon..mrajuk la camni =.=

atheer said...

salam ukhti... lama xdgrr kabo... nasib baek ad blog....hehe.... bestnyer kamu, ye ana....

Jannah said...

blajar dkat sini pun bagus jgak..
Apa2 pun selamat berjuang ya :)

USHBUN MUSTAWIYYUN said...

to jannah
betul tu, blajar kat mna2 sma sj..asalkan niat bljar krn Allah.
n skrang sy dah nmpak hikmahnya sbb apa sy brada di uitm puncak alam

WhatKemaDid said...

best nya uitm puncak alam...jeles2...huhu

USHBUN MUSTAWIYYUN said...

lain kali ye kak dayah :-)